POP – Point of Purchase / Food and Drinks

Selecta Suomi hyödyntää automaattiensa etupintojen arvokkaan mainostilan tavoittaen päivittäin jopa noin miljoona asiakasta. Yhdessä toimittajiensa kanssa Selecta päätti ottaa tämän tilan käyttöön viestiäkseen näkyvästi uusista tuotelanseerauksista ja kampanjoista.

Selecta on kokeillut monia erilaisia materiaaleja, mutta koska viileä automaatti kehittää jonkin verran kosteutta, vain harvat niistä osoittautuivat toimiviksi tässä tarkoituksessa. Perinteisistä tarroista etulasiin jäi ikäviä liimajäämiä, joiden poistaminen aiheutti kuluja, ja kaikkein harmillisinta oli, että kauppiaat eivät ehtineet päivittää automaattiensa tuotetarjontaa. Perinteiset paperimateriaalit käpristyvät ja rypistyvät, jolloin mainos näyttää tuhruiselta ja huonolaatuiselta.

Selecta halusi löytää materiaalin, joka kauppiaiden olisi helppo kiinnittää ja joka ei jättäisi jäämiä. He testasivat viittä erilaista materiaalia asettaen tiukat kriteerit alustamateriaalin toimivuudelle. Testaus aloitettiin ensin yrityksen omissa toimistotiloissa. Sen jälkeen lanseerattiin pilottikampanja rajatussa määrässä asiakaskentän automaatteja. Vertailun ja testauksen kautta Selecta valitsi STAFIX®GRIP-materiaalin tuleviin kampanjoihinsa.

Ensimmäinen varsinainen kampanjatoteutus sai aikaan myönteistä palautetta kentältä: mainokset oli helppo kiinnittää, ne pysyivät tiukasti paikallaan koko kampanjan ajan, eikä niistä jäänyt mitään jälkiä poistamisen jälkeen.

Positiivisen ensikokemuksen ansiosta Selecta uskalsi luottavaisin mielin järjestää toisen kampanjan lentokentän automaateissa käyttäen tätä materiaalia. Koska palaute oli edelleenkin positiivista, he päättivät valita STAFIX®GRIP-materiaalin mainostusratkaisuksi, joka laajennetaan koko maan alueelle vuonna 2016.

Selecta on Euroopan johtava juoma- ja välipala-automaattien toimittaja, jolla on yli 140 000 automaattia 21 eri maassa. Selecta Suomella on yli 50 vuoden kokemus nautinnollisten taukohetkien tarjoamisesta asiakkailleen raikkaiden ja korkealaatuisten tuotteidensa kautta.

  • Materiaali: STAFIX®GRIP Eco-Solvent Clear
  • Tulostus: Peilikuva 4/0, valkoinen laminaattitausta
  • Käyttö: Automaattien etulasit. Palvelupisteen henkilöstö kiinnittää tarran lasin sisäpuolelle kuvapuoli ulospäin. Käytetään uusissa tuotelanseerauksissa ja kampanjatarjouksissa.