Erilaiset pinnat käyttöön myymälämainonnassa

10.11.2017


Jokainen myymälä on omanlaisensa, vaikka sisältääkin lukuisia samankaltaisia pintoja: Ikkunat, seinät, kylmäkaapit, pakastealtaat, displayt jne. Mainonta on tehokkaimmillaan mahdollisimman lähellä itse promottavaa tuotetta, ja siksi erilaisten pintojen tulisikin olla hyödynnettävissä mahdollisimman tehokkaasti. Monesti kuitenkin pintojen vahingoittamisen riski tai mainosmateriaalin soveltuminen tietylle pinnalle estää kampanjamateriaalin käytön lähellä tuotetta.

Liimattomat tarrat, joita voit käyttää ilman riskiä pintojen vahingoittamisesta, ovat hyödynnettävissä lukuisilla eri pinnoilla sekä helposti, että nopeasti kiinnitettävissä.

Ikkunat

Joka liikkeessä on ikkuna, oli se sitten kadulle tai kauppakeskukseen. Tämä on myös ensimmäinen, ja monesti arvokkain kohtaamispiste kuluttajalle kampanjamateriaalisi kanssa. Siksi nämä pinnat tulisikin olla tehokkaasti hyötykäytössä asiakkaiden huomion herättämiseksi. Monesti kuitenkin ikkunatarrat vaativat sekä asennukseen, että poistamiseen ammattiapua. Vastaavasti paperiset, teipatut bannerit eivät välttämättä viesti haluttua mielikuvaa liikkeestä ulospäin.

Liimattomia tarramateriaaleja hyödyntämällä vältyt poiston yhteydessä siivoamiselta, ja itse asennus onnistuu vaikka kaupan omalta henkilökunnalta ilman erityisiä välineitä. Näin liikkeesi arvokkain mainospinta on helposti ja kustannustehokkaasti hyödynnettävissä kuhunkin kampanjaan erikseen.

RoyalCanin1.jpg

TV:t, näytöt ja muut herkät pinnat

Elektroniikkaliikkeissä useat potentiaaliset mainospinnat eivät mahdollista perinteisten tarrojen hyödyntämistä pintojen herkkyyden takia. Lisäksi, monesti esillä oleva tuote/ mallikappale on myös lopulta myynnissä, joten pintojen siisteydestä halutaan pitää erityistä huolta.

TV:den ja näyttöjen uloimmat pinnat ovat erityisen herkkiä vahingoittumaan, ja jopa useiden liimattomien tarrojen käyttö niillä on riskialtista. Esimerkiksi PVC tarrat tai liimattomia kiinnikeaineita sisältävät tarrat voivat pahimmassa tapauksessa vahingoittaa pintaa jättämällä ”harmaantuman” jälkeensä. Yksi paljon käytetty, ja turvalliseksi todettu materiaali on pelkästään 100% polypropeenista tehty, staattiseen sähköön perustuva tuote (esim. STAFIX®STATIC).

Electronics1.jpg

Seinät ja hyllyt

Yleiset hylly- ja seinäpinnat soveltuvat hyvin staattisille tarroille. Staattiset tarrat tarttuvat lähes mille tahansa pinnalle, kiinnitys on helppoa eikä poistettaessa jää tahroja. Jos kyseessä on erittäin sileä pinta, myös silikonipohjaiset liimattomat tarrat soveltuvat pinnalle mainiosti. Siinä tapauksessa materiaali kiinnittyy pinnalle voimakkaammin ja pysyy paikallaan pidempään, aina 12kk:een saakka. Tarrat voi kuitenkin edelleen poistaa jälkiä jättämättä.

Pharma6.jpg

Kylmäkaapit ja pakastimet

Pakasteruokien, maitotuotteiden, juomien, tai vaikkapa jäätelöiden myymälämainonnan mainospintoina on tyypillisesti kylmäkaapit ja pakastimet, joissa on paljon kylmiä lasipintoja. Perinteisten, liimallisten tarrojen keskeisin haaste on liiman reagoiminen kylmän pinnan kanssa ja kovettuminen ajan myötä. Tästä syystä tarroja poistettaessa helposti jääkin ikäviä jäämiä tarrasta ja liimasta. Tarran poistaminen voi olla myös kovin vaivalloista ja aikaa vievää työtä.

Staattiset, -tai silikonitarrat soveltuvat hyvin myös kylmille lasipinnoille ja ovat turvallisia käyttää esim. kylmäkaapeissa tai pakastinaltaissa, jopa <0°C lämpötiloissa. Tämän ansiosta tarroja voi halutessaan hyödyntää jopa pakastinaltaan lasien sisäpinnoilla (peilikuvapainettuna kirkkaalle materiaalille). Tarrat on myös helppo poistaa käytön jälkeen, eivätkä jätä tahroja.

Beer3.jpg

Mietitkö mitkä STAFIX® materiaalit soveltuvat parhaiten millekin pinnalle? Katso meidän materiaalikohtainen taulukko, josta selviää mille pinnoille tuotteet soveltuvat.

Katso koko taulukko

"