Vähittäiskaupan mainonnan yleisiä haasteita

19.10.2015


Myymälämainonta

Myymälämainonnan pitää olla sekä tehokasta että helppoa – ja mikseipä joskus myös hauskaa! Siitä huolimatta kohtaamme usein vaikeuksia vähittäiskaupan mainonnan prosessin ja toteutuksen kanssa.

Monet markkinoijat kamppailevat samanlaisten haasteiden parissa suunnitellessaan myymälämainoskampanjaa, esimerkiksi tuotelanseerausta tai tarjouskampanjointia varten:

  • Miten saada kaikki kampanjaan kuuluvat materiaalit ajoissa oikeille paikoilleen?
  • Miten varmistetaan myyntipisteiden mainosmateriaalien helppo ja oikea kiinnittäminen oikeille paikoilleen?
  • Miten varmistetaan, että materiaalit toimivat koko myymäläketjun erilaisissa myymälöissä ja niiden erilaisilla pinnoilla?
  • Miten varmistetaan, että myymälän mainosmateriaalit ovat ajan tasalla ja että vanhat kampanjamateriaalit poistetaan oikea-aikaisesti myymäläkalusteita vahingoittamatta?
  • Miten kampanjamateriaalit saadaan erottumaan muista mainoksista tehokkaan ja toimivan kampanjan toteuttamiseksi?

Uskomme, että myymälämainosmateriaalien oikea valinta auttaa edellä mainituissa haasteissa. Mielestämme onnistunut myymälämainonta

1. on helppoa ja kustannustehokasta

2. keskittyy mahdollisuuksiin, ei rajoituksiin

3. ei vahingoita kiinnityspintoja

1. HELPPOUS JA KUSTANNUSTEHOKKUUS

Tarramateriaalien pitää olla helposti kiinnitettäviä myymälän henkilökunnalle ilman ammattilaisapua ja siitä syntyviä kustannuksia.

Itse kampanjan pystyttämisen myymälässä pitää sujua nopeasti ja lopputuloksen on oltava visuaalisesti upea. Tällä tavoin voidaan varmistaa, että kampanjamateriaalit kiinnitetään kunnolla oikeisiin paikkoihin. Jos materiaali on monipuolinen ja vieläpä helposti testattava, voit järjestää pilottikampanjan ja kokeilla alustamateriaalia varmistaaksesi, että kampanja toimii toivotusti myymäläympäristössä.

2. KESKITTYMINEN MAHDOLLISUUKSIIN, EI RAJOITUKSIIN

Pinnoilla ja paikoilla, joihin mainokset kiinnitetään, pitää olla mahdollisimman vähän rajoituksia.

Kun käytät samaa alustamateriaalia monilla pinnoilla, sinulla on vähemmän erityyppisiä mainoksia järjesteltävänä ja levitettävänä myymälän eri kohteisiin. Tällöin materiaaleja ei niin helposti jää vahingossa kokonaan käyttämättä pakkauksiin. Kampanja pitäisi myös voida ulottaa koko myymälän alueelle kiinnittämällä materiaalit erilaisille pinnoille. Mitä lähempänä viesti on mainostettavaa tuotetta, sitä tehokkaampi on kampanja ja sitä todennäköisemmin saavutat toivotun lopputuloksen.

3. EI VAHINKOJA KIINNITYSPINNOILLE

Asiakkaan pitää voida luottaa siihen, että materiaalien kiinnityspinnat eivät vahingoitu.

Mainosten irrottamisen kampanjan jälkeen pitää sujua yhtä helposti ja nopeasti kuin niiden kiinnittämisenkin. Pintojen puhdistaminen kampanjan jälkeen on mielestämme turhaa ajan hukkaa – sen sijaan luotamme materiaaleihin, joista ei jää jäämiä. Kun materiaalit on helppo irrottaa, ne poistetaan mainoskampanjan lopussa eikä myymälään jää päättyneeseen tuote-esittelyyn tai tarjouskampanjaan liittyviä viestejä.

HALUATKO TIETÄÄ ENEMMÄN?

Lataa maksuton oppaamme ”Kuusi vinkkiä onnistuneeseen myymälämainontaan, josta saat lisätietoja tehokkaasta myymälämainonnasta.

"