Historia


  • 2015

    FESPA Köln, STAFIX®GRIPille uusia painotekniikoita, blogi ja oppaita julkaistaan

    STAFIX osallistui suurella innolla Kölnissä järjestettävään FESPA:an ensimmäistä kertaa näytteilleasettajana. FESPAssa lanseerataan STAFIX®GRIP –tuoteperheen ensimmäiset Toner-koneilla painettavat arkit. Myöhemmin syksyllä päivänvalon näki myös UV-Inkjetillä painettavat GRIP®-rullat. Vuosi toi tullessaan paljon kokemusta ja näkemystä jota halutaan jakaa myös asiakkaille ja sellaiseksi haluaville. Blogi saa alkunsa samoin kuin kolme ensimmäistä ladattavaa opasta.

  • 2014

    Brändi uudistuu ja STAFIX®GRIP tuodaan markkinoille

    Markkinoiden tarpeeseen vastataksemme kävimme suuren muutosvaiheen läpi vuoden 2014 aikana. STAFIX®GRIP, uusi silikonitartunta-pinnalla varustettu tuote Eco-Solvent-painoille, hajautti tuotteemme kahteen eri tuotekategoriaan. Vanha tuote sai nimen STAFIX®STATIC ja uusi jäsen nimettiin STAFIX®GRIP:ksi. Uuden tuotelanseerauksen yhteydessä myös logo ja nettisivut saivat kokonaan uuden ilmeen.

  • 2013

    EDP –palkinto ja jakelun aloitus Ranskassa

    Stafix jatkoi verkostojen kasvattamista uusien jakelijoiden kautta, tällä kertaa toimintaa laajennetaan Ranskaan. Stafix on myös ehdolla European Digital Pressin myöntämän parhaan ympäristöystävällisen painopinnan kategoriassa Lontoossa järjestetyillä FESPA-messuilla (Federation of European Screen Printers Associations). Voiton vei 3M mutta toinen sija oli meille kuin voitto. Markkinat osoittavat kiinnostusta pidempiaikasen ja paremman pysyvyyden suurkuvatuotteelle joka antaa kimmokkeen miettiä jälleen uutta jäsentä STAFIX® tuoteperheeseen.

  • 2012

    Tuoteperhe kasvaa ja jakeluverkosto jatkaa laajenemistaan Euroopassa

    Kiitos parantuneiden tuotekehitysolosuhteiden, Stafixin tuoteperhe laajenee myös digitaaliselle puolelle kun markkinoille tuodaan StafixDIGITAL HP:n Indigolle ja UV Inkjetille. Toiminnan laajentaminen digitaaliselle puolelle on jotain aivan uutta ja jakelijoilta saatu tuki osoittautuu korvaamattomaksi. Stafix jatkaa kansainvälisten markkinoiden valloitusta aloittamalla jakelun Espanjassa, Italiassa ja Briteissä. Uusi tuote huomioidaan pian myös kunniamaininnalla kotimaisessa viestintäalan tutkimussäätiön ThinkInk 2012 Innovaatiokilpailussa.

  • 2011

    Gorillan vuosi

    Kun tuotanto pyörii oman talon sisällä, saadaan valmistuskapasiteettia kasvatettua ja jakeluaikaa lyhennettyä. Myös uusien tuotteiden kehitys muille painotekniikoille nopeutui. Olemassa olevia tuotteita kehitetään innokkaasti eteenpäin kun palaute asiakkailta on rohkaisevaa. Stafix adoptoi oman gorillan WWF:n kautta, mikä on luonnollista, sillä onhan gorilla toiminut yrityksen maskottina lähes alusta saakka. Stafix huomioidaan printweek.com-sivustolla joka herättää jälleen uutta huomiota painotekniikan ammattilaisten keskuudessa.

  • 2010

    Oma tuotantolinja aloittaa aivan uuden vaiheen yrityksen historiassa

    Kansanvälistymisen ansiosta ja tilausmäärien kasvaessa aletaan suunnitella STATIC® materiaalin valmistamista yhden tuotantolinjan avulla. Investoinnin tarpeessa, joka ylittää yrityksen vuosittaiset tulot, aloitetaan toinen neuvottelutuskierros rahoituksesta sijoittajien kanssa. Kesällä 2010 tuotantolinja on asennettu ja tuotantoprosessia kehitetään lujasti eteenpäin. Stafix-yrittäjät José Ayala ja Aleksi Rastela huomioidaan kotimaisella työ- ja elinkeinoministeriön myöntämällä Timangi 2010 kunniakirjalla.

  • 2009

    Kansainvälistymisen kynnyksellä

    Tuotteen julkaisemisen ja siitä seuratun huomion ansiosta olemme innokkata laajemantamaan toimintaa Suomen rajojen ulkopuolelle Eurooppaan. Paperijakelija Antaliksen avulla jakelua laajennetaan pohjoismaihin ja Igepan kautta Saksaan. Paikallisen läsnäolon ja asiakaspalvelun takaamiseksi rekrytoidaan useita maajohtajia. InnoSuomen Keski-Suomen Innopalkinto 2009 huomio Stafixin 1. palkinnolla “tunnustuksena ja kannustuksena esimerkillisestä innovatiivisuudesta”. Ajatus siirtymisestä materiaalin valmistajaksi vahvistuu entisestään. Tilausmäärien kasvaessa ajankohtaiseksi tulee myös investointi tuotannon siirtämisestä omalle tuotantolinjalle.

  • 2008

    Ensimmäinen versio painettavasti Stafix® -materiaalista

    Uuden tuotteen tuotekehitys vaatii paljon resursseja joita start-up yrityksellä harvoin on. Tarvitaan ulkopuolista rahoitusta, ja usean pääomasijoittajille pidetyn yritysesittelyn ja neuvottelukierroksen jälkeen sijoittajat päättivät lähteä mukaan yritykseemme ja tukea rahallisesti uuden tuotteen kehittämistä. Syksyllä 2008 lanseerataan ensimmäinen offset-painoille tarkoitetu Stafix® -materiaali. Pian tämän jälkeen STAFIX voittaa kotimaisen Graafinen teollisuus ry:n myöntämän Graafisen alan innovaatiokilpailun.

  • 2007

    Tarina alkakoon

    Stafix aloittaa toimintansa valmistamalla sähköstaattista tarramateriaalia ikkunavalmistajille. Vaikka kotimarkkinat vahvistuvat nopeasti, valmiiksipainettujen tarrojen, ulkomaille vieminen koetaan haasteelliseksi. Haastavimmaksi osoittautuu valmiiksi painetun materiaalin toimittaminen asiakkaille Suomesta käsin järkevän toimitusajan puitteissa muualle Eurooppaan. Aineiston suunnitteleminen ja materiaalin painaminen eivät myöskään kuulu yrityksen ydinosaamiseen. Usko liimattoman materiaalin kysynnälle on kuitenkin kova ja idea materiaalin valmistuspuolelle siirtymisestä syntyy.