3 syytä, miksi liimattomat tarrat ovat paras materiaali apteekkimainontaan

27.05.2018


Apteekit tarjoavat paljon mahdollisuuksia eri brändeille mainostamisessa ja kohderyhmiensä tavoittamisessa. Erityisesti lääketuotteille apteekeissa kohderyhmään vaikuttaminen on merkittävässä asemassa – apteekit ovat lääketuotteiden ostopiste, eli ainoa mahdollinen paikka tuotteiden myymälämarkkinointiin. Lääkkeitä valmistaville brändeille apteekeissa näkyminen on siis tärkeässä asemassa oman tuotteen näkyvyyden kasvattamista – mutta miten näkyvyys saadaan varmistettua?

Liimattomat tarrat ovat yksi parhaista tavoista toteuttaa apteekkimainontaa tavalla, joka miellyttää niin kohderyhmääsi kuin mainoksia esillelaittavia apteekkeja – tarjoten sinulle toivottuja etuja näkyvyydessä kilpailijoihisi verrattuna. Mutta mikä tekee liimattomista tarroista yhden parhaista vaihtoehdoista? Farmasia-alalla toimivat asiakkaamme ovat kokeneet, että he ovat ratkaisseet apteekkimainontaan liittyviä haasteita tuotteillamme – kerromme teille seuraavaksi miten.

1. Apteekeissa jokainen tila on valjastettu hyötykäyttöön

Milloin viimeksi kävit apteekissa, jota voisit kuvailla tilavaksi? Todennäköisesti et koskaan. Apteekit ovat kuuluisia kapeista, jopa ahtaista käytävistään sekä hyllyistä, jotka on täytetty aivan lattian rajasta aina kattoon saakka. Sen vuoksi apteekit sopivat huonosti useiden perinteisten mainosmateriaalien, kuten roll-uppien ja mainoskolmioiden hyödyntämiseen kampanjamateriaalina. Apteekkimainonnassa tärkeimpiä alustoja mainoksille ovatkin pystysuorat, käyttämättömät pinnat, kuten seinät, palvelutiskit ja ikkunat. Tiukkaan pakatun apteekin keskellä nämä vapaat pinnat tarjoavat myös hyvän kontrastin muuhun ympäristöönsä, korostaen niissä esitettäviä mainoksia entisestään.

Pharma5.jpg

2. Ikkunat hyötykäyttöön

Kävellessämme liikkeiden ohi katseemme kiinnittyy lähes automaattisesti ikkunoissa esitettäviin tuotteisiin ja teksteihin. Vaikka ikkunamainoksia katsotaan keskimäärin vain yhden kerran ja muutaman sekunnin ajan, on hyvin toteutetulla mainoksella merkittävä potentiaali kohderyhmäsi ostohalukkuuden herättämisessä – tehden kampanjasta tehokkaan sinulle ja houkuttelevan vaihtoehdon apteekeille.

Liimattomat tarrat on helppo asentaa eikä niiden kiinnittämisessä ole riskiä rypyttää materiaalia korjaamattomasti. Näin varmistat, että mainoksesi ovat esillä tyylikkäästi ja kohderyhmääsi vetoavasti.

3. Helppokäyttöiset materiaalit ovat miellyttävämpiä

Helppoja materiaaleja? Miellyttävämpiä? Kiinnostaako mainoksenne kohderyhmää muka se, millaisia valitsemanne materiaalit ovat käytettävyydeltään? Vaikkei kohderyhmääsi mitä todennäköisimmin kiinnosta kampanjaan valitun materiaalin käytettävyys, apteekin henkilökuntaa se kiinnostaa sitäkin enemmän. Ja apteekin henkilökunnan mielipiteellä on väliä, koska apteekit itse päättävät, mitä mainoksia he asettavat esille liikkeessään.

Jos suunnittelemanne upea ikkunamainos vaatii tunnin sen asentamiseen ja noin kaksi tuntia sen poistamiseen on helppoa kuvitella, ettei apteekin väki ole innoissaan kampanjan esille asettamisesta. Tämän vuoksi on tärkeää, että toimittamasi kampanjamateriaali on helppo laittaa esille JA poistaa näytiltä – materiaalin helppokäyttöisyys on usein avainasemassa päätöstentekijöiden vakuuttamisessa kampanjasi kannalle!

Nyt tiedät mitä materiaaleja sinun kannattaisi käyttää – opettele seuraavaksi miten

Lataa uusin oppaamme Mainostaminen farmasia-alalla oppiaksesi apteekkimainonnan parhaat käytänteet. Luettuasi oppaan sinulla on kaikki tarvittavat lähtötiedot kohderyhmääsi puhuttelevan, onnistuneen kampanjan suunnittelemiseksi. Saat lisätietoa aiheesta lataamalla oppaan tai ottamalla meihin yhteyttä – autamme sinua mielellämme.

STAFIX_eBOOK_Pharma_11_2017_FI_web.jpg

Lataa opas

"