Neljä ärsyttävintä asiaa tarroissa


Tarroja käytetään usein myymälämainonnassa, koska ne voidaan kiinnittää lähes mille tahansa pinnalle. Toisaalta tarrojen irrottaminen voi olla kuitenkin melko haasteellista, ja kiinnityspinta voi helposti vahingoittua. Tämän vuoksi mainokset saatetaan usein jättää paikalleen kiinnittämisen jälkeen ja tämä voi johtaa vanhentuneen tuote- tai kampanjatiedon esilläoloon myymälässä.

Mielestämme neljä kaikkein ärsyttävintä asiaa perinteisissä tarroissa ovat:

  1. Tarrat on vaikea kiinnittää.
  2. Tarrat voivat vahingoittaa pintoja.
  3. Tarroja on vaikea irrottaa ja pinta on puhdistettava irrottamisen jälkeen.
  4. Tarrat ovat tyypillisesti pysyviä eikä niitä voi käyttää uudelleen.

 

1. VAIKEA KIINNITTÄÄ

Perinteiset paperitarrat ovat melko hankalia kiinnittää ja materiaali tarttuu hyvin voimakkaasti välittömästi asennuksen jälkeen. Varsinkin suurikokoiset mainokset edellyttävät ammattiasentajaa, mutta myös pienempiin tarroihin voi helposti tulla kuplia ja ryppyjä.

2. PINTOJEN VAHINGOITTUMINEN

Tarrat voivat vahingoittaa pintoja ja niistä saattaa jäädä jälkiä. Nämä riskit tulee huomioida kiinnitettäessä tarroja erilaisille pinnoille.

3. VAIKEA IRROTTAA

STAFIX STATICTarramainoksen irrottaminen ei ole lainkaan helppoa. Yleensä tarvitaan työkaluja, paljon raaputtamista ja jopa kemikaaleja, jotta mainoksen saa poistettua kokonaan. Lopuksi pinta on vielä puhdistettava, koska siihen on voinut jäädä paperi- ja liimajäämiä.

Toisaalta tarran värit haalistuvat ja reunat kuluvat ajan kuluessa, jolloin mainos näyttää suttuiselta.

 

 

 

 

 

 

 

4. EI UUDELLEEN KÄYTETTÄVÄ

Tarrat ovat hyvä vaihtoehto, kun tarvitaan pysyvää tartuntaa. Kiinnitettäessä tarra yleensä tarttuu pysyvästi kiinni pintaan, eikä sitä voi käyttää uudelleen. Tämä voi olla ongelma lyhytaikaisessa kampanjamainonnassa tai jos kiinnittäminen ei onnistu kunnolla ja mainos joudutaan irrottamaan ja uudelleen kiinnittämään.

MITÄ VAIHTOEHTOJA ON OLEMASSA?

On olemassa erilaisia liimattomia tarroja. Liimattomat tarrat ovat helppokäyttöisiä perinteisiin paperitarroihin verrattuna. Liimattomilla tarroilla voidaan toteuttaa samalla sekä helppoja että tehokkaita mainoskampanjoita. Liimattomat tarrat ovat ihanteellisia kausiluonteisessa kampanjamainonnassa, koska ne ovat vaivattomia kiinnittää ja ne voidaan irrottaa helposti ja käyttää uudelleen.

HALUATKO TIETÄÄ ENEMMÄN?

Lataa maksuton oppaamme ”Liimattomien tarrojen edut myymälämainonnassa, josta saat lisätietoja liimattomista tarroista.

eBook_FI

"