Uusia ideoita myymälämainontaan


STAFIX

Myymälämainonnan on tehokasta ja sen potentiaali on merkittävä, sillä tutkimusten mukaan suurin osa kuluttajista tekee ostopäätöksensä myymälässä. Tämä on aivan ilmeistä, sillä tiedämmehän kaikki, että on varsin helppoa valita alennuksessa oleva tai muuten tehokkaasti mainostettu tuote, kun se on välittömästi saatavilla.

Toisaalta super- ja hypermarketit ovat täynnä erilaisia ärsykkeitä, jotka voivat sekoittaa meitä ja vaikeuttaa yritysten brändien ja tuotteiden erottumista joukosta. Hyvin harkitut ja kunnolla esille laitetut myyntipistemateriaalit (POS, POP) kiinnittävät kuluttajien huomion ja edistävät tehokkaasti brändin erottumista joukosta.

Liimattomat tarrat

Liimattomat tarrat ovat ihanteellisia kampanjaluonteiseen myymälämainontaan, sillä ne on helppo kiinnittää ja irrottaa ja niitä voidaan käyttää uudelleen. Lisäksi ne soveltuvat erilaisille pinnoille vahingoittamatta niitä.

Liimattomat tarrat tarjoavat uusia mahdollisuuksia myymälämarkkinoinnin suunnittelijoille helppojen ja tehokkaiden mainoskampanjoiden toteuttamiseen. Liimattomien tarrojen tärkeimmät edut myymälämainonnassa ovat:

  1. Kustannustehokkuus
  2. Helppo kiinnitettävyys
  3. Vähemmän rajoituksia kiinnityspintojen suhteen.

STAFIX STATIC

1. Kustannustehokkuus

Perinteiset myyntipistemateriaalit, kuten esittelytelineet, ovat tehokkaita mutta suhteellisen kalliita. Lisäksi niiden teho voi joskus kärsiä huonon kiinnityksen ja sijoittelun vuoksi. Liimattomilla tarroilla tehokkaan myymälämainoskampanjan toteuttaminen on kustannustehokasta ja mainosten kiinnittäminen on nopeaa ja helppoa myymälän henkilökunnalle. Mainoskampanjan kustannukset ovat pienemmät, kun kiinnittämisessä ei tarvita ammattilaisia eikä pintoja tarvitse puhdistaa.

Useat perinteiset myyntipistemateriaalit voidaan korvata liimattomilla tarroilla. Kustannukset ovat pienemmät, kun tarvitaan vain yksi tulostusmateriaali, ja tällöin myös myyntipistemateriaalien jakelu on tehokkaampi toteuttaa.

2. Helppo kiinnitettävyys

Liimattomien tarrojen avulla kampanjamateriaalit voidaan panna esille visuaalisesti oikein ja nopeasti koko myymälään. Liimattomien tarrojen kiinnittäminen on helppoa myymälän henkilökunnalle, eikä ammattilaisapua tarvita. Liimattomilla tarroilla myymälämainosmateriaalien esillepano on nopeaa ja lopputulos on visuaalisesti upea.

3. Vähemmän rajoituksia kiinnityspintojen suhteen

Useimmat liimattomat tarrat tarttuvat erilaisiin pintoihin, jolloin mainosten kiinnittämiselle on vähemmän rajoituksia. Käyttämällä liimattomia tarroja kampanja voidaan ulottaa koko myymälän alueelle ja mainoksia voidaan kiinnittää erilaisille pinnoille, kuten pakastimiin ja muihin usein käyttämättömiin kohteisiin. Mitä lähempänä viesti on mainostettavaa tuotetta, sitä tehokkaampi kampanja on.

Haluatko tietää enemmän?

Lue muut edut maksuttomasta oppaastamme ”Liimattomien tarrojen edut myymälämainonnassa. Oppaassa kerromme, miten liimattomat tarrat toimivat ja miten yritykset ja myymälämainonnan suunnittelijat voivat hyödyntää niitä kampanjamainonnassa.

eBook_FI

"