Yrityksen kuulumisia

29.01.2016


Stafix Oy:n myynti- ja markkinointijohtajan Aleksi Rastelan haastattelu

Aleksi Rastela

2015 oli hieno vuosi Stafix Oy:lle – uusia tuotelanseerauksia, FESPA-messut sujuivat menestyksekkäästi ja yritys otti myös uuden lähestymistavan markkinointiin ja aloitti aktiivisen sisällöntuotannon. Keskustelimme menneestä ja tulevasta vuodesta yhdessä Stafix Oy:n myynti- ja markkinointijohtajan Aleksi Rastelan kanssa. Mitkä olivat viime vuoden keskeisimmät tapahtumat ja mitä odottaa vuonna 2016?

2015 oli hieno vuosi Stafix Oy:lle. Uusia tuotteita, FESPA ja uusi lähestymistapa markkinointiin. Mihin suuntaan yritys on menossa?

”Osallistuimme ensimmäistä kertaa näytteilleasettajina FESPA-messuille ja päätös lähteä mukaan tapahtumaan kannatti. FESPA oli hieno mahdollisuus päästä tuomaan esille suurkuvatulostus materiaalejamme, jotka olimme tuoneet jo aiemmin markkinoille STAFIX®GRIP Eco-Solvent materiaalien myötä syksyllä 2014. Tämän lisäksi FESPA tarjosi hyvän mahdollisuuden lanseerata STAFIX®GRIP Toner arkkimme. Myöhemmin, vuoden 2015 loppupuolella laajensimme vielä tuotevalikoimaamme suurkuvatulostusmateriaaleissa uusilla STAFIX®GRIP UV-Inkjet tuotteillamme.”, kertoo Aleksi.

”Kaiken kaikkiaan tavoitteena on vahvistaa asemaamme printtimarkkinoilla liimattomiin ja itsekiinnittyviin materiaaleihin erikoistuneena toimittajana, ja tuoda esille osaamistamme myymälämainontaan liittyen. Saamme paljon uusia ideoita ja teemme tuotekehitystä yhteistyössä asiakkaidemme kanssa (sekä painotalojen, että brandien) kuuntelemalla heidän tarpeitaan ja toiveitaan. Sanoisin, että pyrimme tulevaisuudessa tuomaan yhä laajempaa erikoismateriaalien tarjontaa markkinoille.”

FESPA

Viime vuoden aikana Stafix julkaisi koko joukon uusia ja mielenkiintoisia materiaaleja asiakkailleen: Oppaita, blogiartikkeleita ja uutiskirjeitä. Miksi päädyitte tähän ja minkälaista palautetta olette tähän asti saaneet?

“Kyllä, vuodelle leimallista oli uusien sisältöjen tuottaminen, jotta voisimme entistä paremmin jakaa asiantuntemustamme ja tuoda uusia ideoita markkinoille. Lanseerasimme blogimme, kolme opasta sekä jatkoimme uutiskirjeemme kehittämistä eteenpäin. Meistä tuntuu, että asiakkailla on yhä enenevissä määrin tarvetta saada tietoa itsenäisen tiedonhaun kautta ja mahdollisuuksia tehdä tuotevertailua sen sijaan, että selvitystyö alkaisi aina myyjän kontaktionnista. Toki jälkimmäinen vaihtoehto on luonnollisesti yhä olemassa.”, kuvailee Aleksi.

”Lisäksi olemme keskittyneet tarjoamaan vinkkejä erityisesti myymälämainontaan, sillä useimmiten tuotteitamme käytetään juuri tämän tyyppisissä sovelluksissa. Tätä näkökulmaa emme ennen olleet juuri korostaneet, mutta katsoimme sen nyt tarpeelliseksi.

“Palaute on ollut erittäin myönteistä ja erityisesti oppaat ovat herättäneet paljon kiinnostusta sekä brandien ja mainostoimistojen keskuudessa, että painoalan toimijoissa. Tämän lisäksi blogimme tilaajien määrä kasvaa joka kuukausi.”

Materiaalit

Oletteko julkaisemassa uusia materiaaleja pian? Mitä tavoitteita haluatte saavuttaa tällä uudella lähestymistavalla?

“Aiomme jatkossakin tuoda markkinoille uusia tuotteita sekä eri painotekniikoille, että vaihteleviin myymälämainonnan tarpeisiin. Tulemme lanseeraamaan seuraavan tuotteen STAFIX®GRIP tuoteryhmäämme toisen kvartaalin alussa. Tämän lisäksi meillä on myös muita uusia konsepteja valmisteilla.

Oppaamme tulevat jatkossakin tarjoamaan hyödyllistä tietoa paitsi myymälämainonnan kehittämiseen myös erikoispainomateriaalien käsittelyyn liittyen. Tulemme myös kirjoittamaan aktiivisesti uutta sisältöä blogiimme ja toivomme kasvattavamme lukijakuntaamme entistä laajemmaksi.

Toivomme, että myymälämainonnan kehittämisestä, erikoispainomateriaalien käytöstä tai hyödyntämisestä kiinnostuneet henkilöt löytäisivät ratkaisumme helpommin ja kokisivat, että pystymme tarjoamaan hyödyllistä tietoa ja arvokkaita ratkaisuja heidän tarpeisiinsa. Tämän palvelun avulla toivomme kasvattavamme asiantuntijakuvaamme markkinoilla ja tulevamme tunnetuksi yrityksenä, joka on keskittynyt auttamaan asiakkaitaan kehittämään myymälämainonnan ratkaisujaan erikoispainomateriaalien avulla.”

Vuosi 2015 vei Stafixia taas eteenpäin uusilla materiaaleilla ja tuoteuutuuksilla tehden tulevasta vuodesta entistä mielenkiintoisemman.  Pidämme sinut ajan tasalla kaikista tulevista uutisista!

 

"